Vrácení zboží Alza: Snadno a bez starostí
Lhůta 30 dní pro vrácení
Vrátit zboží zakoupené na Alza.cz je možné do 30 dnů od jeho převzetí bez udání důvodu. Tato lhůta platí pro všechny zákazníky, ať už se jedná o spotřebitele nebo podnikatele. Pro vrácení zboží v zákonné lhůtě stačí, aby bylo zboží nepoškozené, kompletní a v původním obalu. Alza.cz umožňuje vrácení zboží i nad rámec zákonné lhůty, a to až 90 dnů od jeho převzetí. Tato možnost se vztahuje na vybrané kategorie produktů a je podmíněna nákupem v rámci programu Alza Club.
Pro vrácení zboží je nutné vyplnit online formulář na webových stránkách Alza.cz. V tomto formuláři zákazník uvede číslo objednávky, název produktu, který chce vrátit, a důvod vrácení. Po odeslání formuláře obdrží zákazník e-mailem instrukce k vrácení zboží. Zboží je možné vrátit osobně na prodejně Alza.cz nebo ho zaslat zpět prostřednictvím Zásilkovny či kurýrní služby. Náklady na vrácení zboží hradí zákazník, s výjimkou případů, kdy je zboží vadné nebo neodpovídá popisu na webových stránkách. V takovém případě hradí náklady na vrácení Alza.cz. Po doručení a zkontrolování vráceného zboží vrátí Alza.cz zákazníkovi peníze zpět na účet, ze kterého byla objednávka hrazena.
Neotevřené a nepoškozené zboží
Vrácení neotevřeného a nepoškozeného zboží do Alzy je zpravidla velmi snadné. Pokud jste si nákup rozmysleli a produkt stále odpovídá původnímu stavu, máte 14 dní na jeho vrácení bez udání důvodu. Důležité je, aby zboží bylo v originálním obalu, nepoškozené a kompletní, včetně veškerého příslušenství a dokumentace. Pro urychlení procesu je vhodné mít připravenou fakturu nebo číslo objednávky. Zboží můžete vrátit osobně na prodejně Alza nebo jej zaslat zpět prostřednictvím zásilkové služby. V případě zaslání poštou či kurýrem je nutné zboží zabalit do dalšího obalu, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Nezapomeňte, že náklady na vrácení zboží nese v tomto případě kupující. Po doručení a zkontrolování vráceného zboží vám Alza obratem vrátí peníze, a to stejným způsobem, jakým jste za zboží zaplatili.
E-shop | Lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu | Možnost vrácení na prodejně |
---|---|---|
Alza | 14 dní | Ano |
Mall.cz | 14 dní | Ano |
Doklad o koupi (faktura)
Při vrácení zboží zakoupeného v internetovém obchodě Alza.cz je doklad o koupi (faktura) zásadním dokumentem. Slouží jako potvrzení o nákupu a je nezbytný pro identifikaci objednávky a vyřízení vašeho požadavku na vrácení zboží. Fakturu obdržíte emailem ihned po odeslání vaší objednávky. Pro urychlení procesu vracení je vhodné předložit fakturu společně s vraceným zbožím. Pokud nemáte k dispozici tištěnou verzi faktury, postačí její elektronická podoba, například v mobilním telefonu. Vrácení zboží bez dokladu o koupi může být komplikovanější a v některých případech i nemožné. Proto si fakturu vždy pečlivě uschovejte a mějte ji k dispozici pro případ, že byste se rozhodli zboží vrátit.
Vyplnění online formuláře
Pro urychlení procesu vrácení zboží v internetovém obchodě Alza.cz je vhodné využít online formulář. Ten naleznete na webových stránkách Alzy v sekci "Vrácení a reklamace". Formulář je přehledně strukturovaný a provede vás celým procesem krok za krokem. Nejdříve budete požádáni o zadání čísla objednávky a vaší emailové adresy. Následně zvolíte produkty, které chcete vrátit, a uvedete důvod vrácení. Důležité je uvést, zda se jedná o odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu, nebo o reklamaci z důvodu vady. V dalším kroku zvolíte preferovaný způsob vrácení peněz a přepravu zpět do Alzy. Můžete si vybrat doručení prostřednictvím společnosti Zásilkovna, doručení kurérem PPL, nebo osobní vrácení na prodejně Alza. Nezapomeňte si po odeslání formuláře stáhnout a vytisknout průvodní štítek, který nalepíte na balík. Tento štítek obsahuje všechny důležité informace pro zpracování vašeho vrácení. Po předání balíku na pobočce Zásilkovny nebo kurýrovi PPL už nemusíte nic dalšího dělat. Alza vás bude informovat o průběhu zpracování vaší žádosti a vrácení peněz.
Možnosti dopravy zpět
Při vracení zboží zakoupeného v e-shopu Alza.cz máte na výběr z několika možností dopravy. Zboží můžete doručit osobně na některou z Alza poboček, kde je proces vrácení obvykle velmi rychlý. Další možností je využít služeb Zásilkovny, která nabízí širokou síť výdejních míst po celé České republice. V takovém případě je nutné zásilku pečlivě zabalit a označit příslušným kódem, který obdržíte po zahájení procesu vrácení zboží na stránkách Alza.cz. Pro větší a těžší zásilky je možné využít vlastní dopravu, případně si objednat kurýrní službu. V obou případech je nutné zásilku doručit na adresu centrálního skladu Alza.cz, kterou naleznete na jejich webových stránkách. Bez ohledu na zvolenou možnost dopravy je důležité, abyste k zásilce přiložili vyplněný formulář pro odstoupení od smlouvy a kopii dokladu o koupi.
Vrácení peněz na účet
Pokud jste se rozhodli pro vrácení zboží zakoupeného v internetovém obchodě Alza a požadujete vrácení peněz na účet, postup je poměrně jednoduchý. Po doručení a zkontrolování vráceného zboží Alzou bude platba automaticky odeslána na účet, ze kterého byla objednávka původně hrazena. Doba zpracování vrácení peněz se obvykle pohybuje mezi 3 až 14 dny, v závislosti na vaší bance a způsobu platby. Pro urychlení procesu je důležité uvést všechny potřebné informace, jako je číslo účtu a variabilní symbol, na formulář pro vrácení zboží. Pokud jste platili na dobírku, nezapomeňte uvést číslo účtu pro vrácení peněz. V případě jakýchkoli nejasností nebo dotazů ohledně vrácení peněz se obraťte na zákaznickou podporu Alzy, která vám ráda poskytne další informace a asistenci.
Vrácení zboží Alze je snadné jako facka na Říp. Stačí vyplnit online formulář, nalepit štítek a hodit balík na pobočku.
Zdeněk Dvořáček
Reklamace vadného zboží
V případě, že jste obdrželi vadné zboží zakoupené v internetovém obchodě Alza, máte právo ho reklamovat. Postup je v zásadě stejný jako u vrácení zboží. Nejprve je potřeba kontaktovat Alzu a informovat je o vadě. To můžete učinit telefonicky, e-mailem nebo prostřednictvím online formuláře na jejich webových stránkách. Při reklamaci je důležité uvést číslo objednávky, popis vady a ideálně i fotografie nebo videozáznam. Alza vám následně sdělí další postup. Ve většině případů budete vyzváni k zaslání vadného zboží zpět na adresu Alzy. Doporučujeme zvolit způsob dopravy se sledováním zásilky. Po doručení a posouzení reklamace vás Alza bude kontaktovat s dalším postupem. V závislosti na typu vady a vašich preferencích vám bude nabídnuta oprava, výměna zboží nebo vrácení peněz. Důležité je vědět, že lhůta pro reklamaci vadného zboží je 24 měsíců od data převzetí. V případě sporu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci. Nezapomeňte, že uchovávání dokladů o koupi a komunikace s Alzou je klíčové pro úspěšné vyřízení reklamace.
Kontakt na zákaznickou podporu
V případě jakýchkoli dotazů ohledně vrácení zboží zakoupeného v internetovém obchodě Alza.cz se neváhejte obrátit na zákaznickou podporu Alza. Tým vyškolených specialistů je připraven vám s vaší situací pomoci a poskytnout vám veškeré potřebné informace. Kontaktovat je můžete telefonicky na bezplatné lince, emailem nebo prostřednictvím online chatu, který je k dispozici na webových stránkách Alza.cz. Pro urychlení vyřízení vašeho požadavku mějte prosím připraveno číslo vaší objednávky a popis zboží, které si přejete vrátit. Zákaznická podpora Alza je vám k dispozici každý den v týdnu, včetně víkendů a svátků, a to v českém i slovenském jazyce.
Publikováno: 22. 10. 2024
Kategorie: nakupování